петък, 21 декември 2007 г.

Телевизиите губят популярност за сметка на интернет

Все повече хора обръщат гръб на телевизията и гледат видеоклипове, филми и сериали онлайн, показва проучване на социологическа агенция Harris Interactive сред американската аудитория.
През изминалата година YouTube е увеличил популярността си като дестинация за търсещите кратки клипове онлайн, сочат данните от проучването. Според него, 42 на сто от посетителите на сайта го посещават често, за разлика от само 33 процента през предходната 2006 г. Интернет търсачките и сайтовете на телевизии също набират сила.
Приблизително 65 на сто от 2455 интервюирани американци заявяват, че са гледали видео материали онлайн – в сравнение с едва 42 на сто през 2006 г.
Една трета от хората на възраст между 18 и 24 години пък твърдят, че изпитват удоволствие от намирането на някой забавен видеоклип в световната мрежа. "Като че ли изпитват особена гордост от онлайн находките си и ги споделят с приятели", коментира говорителят на Harris Interactive Бартън Клайн.
Освен YouTube като популярен начин за намиране на видео съдържание онлайн се оформят интернет сайтовете на известни телевизии, като 43 на сто заявяват, че са намирали полезни клипове на тях. Други 35 % търсят подобно съдържание на чисто новинарски сайтове, а 30 на сто в Googe и Yahoo.
Сравнително нисък дял имат комюнити порталите MySpace и Facebook, както и онлайн магазинът на Apple iTunes.
Съвсем очаквано най-голям интерес предизвиква възможността за намиране в интернет на епизоди от любими телевизионни сериали, като те далеч изпреварват по популярност новинарските програми, спортни предавания и аматьорски видео клипове.

Няма коментари: